گاز ابزار
گاز ابزار
سالاری مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی

شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی کشور به ۳ هزار باب می‌رسد

توسعه جایگاه های سی ان جی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد که تعداد جایگاه‌های سوختی CNG کشور به ۳ هزار باب افزایش یافته است، همچنین از توسعه جایگاه های سی ان جی و زیرساخت‌های صنعت CNG خبر داد. وی افزود: با راه‌اندازی ۴۰۰ جایگاه جدید، می‌توان مصرف روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین در کشور را کاهش داد و این موضوع نقش مهمی در تولید و مصرف بنزین دارد.

به گزارش شانا، در آیین امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیا و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، توسعه ۴۰۰ جایگاه های سی ان جی جدید مورد تأکید قرار گرفت. سالاری اظهار داشت: با راه‌اندازی این جایگاه‌ها، تعداد جایگاه‌های CNG کشور به ۳ هزار باب افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح و با همکاری وزارت دفاع، مصرف روزانه ۵ تا ۶ میلیون لیتر بنزین در کشور صرفه‌جویی خواهد شد، افزود: امیدواریم با توسعه این صنعت، بتوانیم از سوخت پاک CNG به جای بنزین در سبد سوخت استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت با اشاره به توسعه شبکه گازرسانی در شرق کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه صنعت CNG در این منطقه وجود دارد و مکان‌یابی احداث جایگاه‌های جدید نیز انجام شده است.

سالاری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در بومی‌سازی تجهیزات و ارتقای استانداردهای کیفی داشته‌اند، افزود: با همکاری این شرکت‌ها و توسعه صنعت CNG، استانداردهای کیفی تجهیزات تولیدی ارتقا یافته و به استانداردهای وزارت نفت نیز رسیده است.

وی با بیان لزوم پیگیری تبدیل کارگاهی به تولید کارخانه‌ای خودروهای CNG، اظهار کرد: این توافقات می‌تواند به جایگزینی سوخت‌های پاک مانند CNG به جای بنزین منجر شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با توسعه جایگاه های سی ان جی، امکان افزایش تعداد جایگاه‌های CNG و صرفه‌جویی در مصرف بنزین وجود دارد.

سالاری امیدواری خود را به استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای صدور خدمات فنی – مهندسی به دیگر کشورها بیان کرد و تأکید کرد: با اخذ مجوز شورای اقتصاد، این طرح اجرایی خواهد شد و می‌توانیم با ارائه تجهیز بلاعوض، صنعت CNG را توسعه داده و صرفه‌جویی در مصرف بنزین را تحقق بخشیم.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد ۲ هزار و ۵۱۵ جایگاه CNG در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح، این عدد افزایش خواهد یافت و نقش مهمی در توسعه صنعت CNG و کاهش مصرف بنزین خواهد داشت.

خبرگزاری شانا لینک خبر

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.